Tuesday, December 29, 2009

Komen Tentang Mantera Hitam

Saya sudah jadi uncle? Hehehe, antara komen pembaca MH di FB.

Bg saya,MH 1 memang best jln ceritanya.apa yg saya dapati,novel ni agak unik & lain dari yg lain.mulanya saya agak storyline nya mungkin serupa dgn novel trilogi uncle ramlee awg murshid,'bagaikan puteri',tp stelah dhayati ianya agak berlainan di mana,novel MH 1 ni ianya mengisahkan tentang perhubungan terus antara ala...m manusia dgn alam jin & lebih banyak unsur mistik.apa yg membuatkan saya menjadi sangat tertarik dgn novel ni,ianya dselitkan dgn unsur keIslaman & keMelayuan.

& yg best nya lagi,uncle cuba menyampaikan kedua2 mesej tersebut secara halus & bersahaja,begitu juga dgn sindiran2 tentang tatacara kehidupan di zaman moden,yg terdapat di dlm novel ini.saya juga amat kagum bila uncle turut menyelitkan sikit bahasa Melayu lama pada babak Nik drasuk oleh Raden Lakso Warjo Tapo.secara kesluruhannya,saya merasa berpuas hati & terhibur dgn novel hasil karya uncle ni,sebab novel sebeginilah yg saya cari slama ini.syabas uncle! x)

komen oleh : Shihouin Byakugin

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Blog Archive

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP