Friday, November 16, 2007

Kencana Api

Sumber : Impression


LAMA juga saya berteleku di lautan malam untuk memancing ilham dari dasarnya. Pesan orang tua-tua kalau sabar menunggu, ilham akan datang menyentap umpan yang dipasang. Bersyukur amat saya kerana setelah dari Dewangga Sakti, saya bagaikan kehilangan punca untuk menulis cerita fantasi purba untuk santapan kanak-kanak dan awal remaja. Namun, sekujur ilham memagut umpan, saya terus menariknya ke atas dan meletakkannya di dalam balang fikir agar dia terus hidup dan bernyawa. Terima kasih saya kepada sahabat penulis, Halilah yang bersembang-sembang dengan saya sebelum itu. Ketika terdengar teriakan anaknya, ilham yang tersangkut terus saya angkat. Gambaran kasarnya bagaikan skrin pawagam yang tertayang, saya ternampak ceritanya yang bergerak dari satu babak ke satu babak. Alhamdulillah.

13 comments:

Anonymous,  10:28 PM  

Anak penulis tu lumur minyak geliga kat badan dia. sebab tu lah dia nangis tuuu... hahaha

Siapakah itu Halilah?

~ainin naufal~

roslan jomel 12:37 PM  

Salam hormat.

Tumpang membaca..

Nunn 8:52 PM  

terus kan mencari ilham tu brader semoga dapat menghasilkan karya bermutu utk santapan remaja

Rasha_rz 9:00 PM  

wah, hebat bangat adik akak ni. begitu cara mendapatkan ilham ya? kalau sudah dianugarahkan kelebihan sebagai pemikir dan penulis, begitulah. Pelbagai cara Allah menunjukkan kuasanya. Alhamdulillah, moga2 lain kali tak perlu dipancing lagi. Lambat. Tangguk je.

Zalisa Maz @ ZN Isa 9:52 AM  

wah, wah, wah, sudah jadi pakar motivasi cik kak kita ;)

Azizy Achmady 4:06 PM  

salam..
semoga terus berkarya..

-ketua 1 pppbm-

blackpurple @ jowopinter 3:33 PM  

Salam,

Tahniah. Bila akan terbitnya karya terbaru itu?

Syarifah Salha Syed Ahmad 8:33 PM  

Menziarahi abang Ngah di sini.

puteri 8:20 PM  

buat lagi.. ilham datang dengan harapan, penantian dan doa :)

Anonymous,  7:44 PM  

weeeeiiii, bila nak update? ngehehe...
~kangaq

Gelembai 11:25 PM  

oit check emel ke dak

Ariyatna Adri 12:39 PM  

uih ganas sangat nih.

Abang Long 4:55 PM  

Tika ini idea datang bagaikan air terjun, tetapi aneh, satu pun tidak menjadi ... teruskan perjuangan wahai Tuan SF.

Related Posts with Thumbnails

Blog Archive

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP