Monday, September 18, 2006

Wuquf Al-Qolbi - Ana Faqir


Saya ambil dri blog sahabat saya - Kelana Sufi.
Saya juga sudah membaca himpunan sajak ini. Jelas sekali penulisnya Ana Faqir memaparkan perjalanan rohani @ rasa yang dilalui oleh batinnya. Pemahaman harus bertitik-tolak dari asas, barulah ianya difahami. Ketaksaan dalam antologi puisi ini harus dibaca dengan teliti agar dapat menghayati dengan lazat. Kepada sesiapa yang meminati pembacaraan yang melibatkan alam tasauf dan kesufian eloklah membelinya.
Komen Kelana Sufi :
Saya sudah baca himpunan sajak2 ini .. bagus sekali.
Kata2 dari Tokeh Bicara Sufi :
"Untuk peminat kitab Bait² kalam KeTuhanan (edisi rumi) satu berita baik. Saya telah mendapat sedikit stok terhad bagi sesiapa yg ingin memiliki kitab Bait² KeTuhanan oleh Syeikh Al-Ustaz Safuan Abu Bakar,tidak asing lagi bagi peminat ilmu KeTuhanan/Tasawuf dan Tariqah. Antara bait² KeTuhanan dalam kitab "Wuquf Al-Qalbi" tersebut: 1- "Kunhi Zat tiada umpama" Tiada nyata di khazanah rahsia Akal fikir berpusing-pusing hati sanubari lelah menggambar Kedirian rahsia menyebati tubuh penyata Sebati mentari dan cahaya Mentari hilang di kilauan cahaya Menyelinap di ruang berongga Tubuh sifat yang menanggung rahsia Didinding sembilan puluh sembilan nama Sehingga dengan nya dijemput persila Masuk pintu basmalah terbuka ...... 2- "Terpatah lidah Terkunci kalam Kehabisan bahasa, Pada menyifat Yang dinama,pada Nama Yang Dinama,tanpa umpama,tiada tara, Sesuatu dari Nya,bersama Nya Kembali pada Nya.," Tuan puan yg berminat boleh dapatkan nya drp saya,selaku wakil Tuan Syeikh Ustaz Safuan Abu Bakar. Harga senaskah RM10 shj.Kos pos express RM3.00 Jumlah RM13.00 Sesiapa yg berhajat untuk memesan, sila hantar pm ke kotak pm saya,atau emel liesenden99@hotmail.com"

4 comments:

zalisa 3:41 PM  

sudah mula meminati puisi yg begini? bagus!

zalisa 3:21 PM  

novelmu kak nantikan.

Hydrocodone 4:23 PM  

8rdTtH The best blog you have!

average insurance settlement 1:54 AM  

yVBhv3 actually, that's brilliant. Thank you. I'm going to pass that on to a couple of people.

Related Posts with Thumbnails

Blog Archive

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP